کف کاذب

کف کاذب

raised flooring,کف کاذب,کف کاذب کارنو,

کف کاذب چیست؟

کف کاذب‌های اتاق سرور یا دیگر مراکز حساس (raised flooring, access floor(ing), raised access computer floor) یک طبقه ساختاری بالای سطح زمین است که در زیر آن فضای مناسبی برای خدمات مکانیکی و الکتریکی فراهم می‌گردد. کف کاذب به طور گسترده در ساختمان‌های اداری مدرن استفاده می‌شود همچنین در مراکز فرماندهی، دیتاسنترها، اتاق‌های سرور و کامپیوتر که به مسیرهایی جهت خدمات مکانیکی، کابل کشی، سیم کشی و تامین برق نیاز هست، کاربرد دارد. کف‌های کاذب می‌تواند در ارتفاع‌های متفاوت از ۱۲cm تا ۵۶cm با توجه به خدمات مورد نیاز نصب گردد. امکانات اضافی و نوردهی اغلب بر اساس نیاز افراد ارائه می‌گردد.

 

کف‌های کاذب باهدف پوشش دادن کف محل کار یا اتاق سرور و ایجاد تفاوت ارتفاع با کف زیرین و قرار دادن تجهیزات مهم اتاق سرور در زیر آن ایجاد می شود و به زیبا سازی محیط هم کمک می کند.

در آمریکا توزیع هوا از کف، به عنوان یک روش معمول جهت سیستم‌های خنک کننده استفاده می‌شود. این روش در اروپا در سال ۱۹۷۰ اجرا شده بود. کانال‌های ایرکاندیشن در دیتاسنترها اغلب با کف کاذب در ارتباط است. سوراخ‌های تایل‌ها (مربع‌های کاشی مانند را تایل می‌گویند) معمولا زیر سیستم‌های کامپیوتری قرار می‌گیرد تا هوا به صورت مستقیم به سیستم‌ها برسد.

 

raised flooring,کف کاذب,کف کاذب کارنو,

raised flooring,کف کاذب,کف کاذب کارنو,

raised flooring,کف کاذب,کف کاذب کارنو,

شرکت کارنو کف کاذب‌هایی با کیفیت بسیار بالا مطابق با استاندارد جهانی طراحی و تولید کرده است.

raised flooring,کف کاذب,کف کاذب کارنو,

این نوع از کف کاذب متشکل از یک چارچوب فلزی مشبک با قابلیت تنظیم ارتفاع است که معمولا به ابعاد ۲ در ۲ فوت یا ۶۰ در ۶۰ سانتی‌متر عرضه می‌شود. ارتفاع پایه‌ها و ستون که در زیر ذکر شده به ابعاد شش اینچ یا ۱۵ سانتی‌متر با ارتفاع معمولی بین ۲۴ اینچ به ۴۸ اینچ می‌رسد. پانل‌ها به طور معمول از خرده فولاد با یک هسته داخلی سیمانی ساخته شده‌اند.

می‌توان پس از اتمام کار، کف کاذب را با توجه به نیاز با سرامیک، انواع کف پوش ضد حریق، سنگ مرمر و … پوشاند. در اتاق کامپیوتر و آزمایشگاه از کف پوش آنتی استاتیک استفاده می‌شود که از انفجار و آتش سوزی جلوگیری می‌کند. هنگام استفاده از یک پانل (تایل)، گاهی پانل به سمت چپ متصل می‌شود. این نوع کف کاذب اغلب در محدوده راهروها، لابی‌ها، موزه‌ها و غیره استفاده می‌شود.

در اتاق‌های مدرن جهت به حداقل رساندن اتلاف انرژی در خنک سازی اتاق از این کف کاذب‌ها استفاده می‌شود. این تهویه به طور خودکار دارای سیستم حفاظت از آتش و تهویه  هواست. همچنین در شروع یک پروژه  ساختمانی جهت کاهش هزینه می‌توان گرم کننده کف را در زیر کف کاذب قرار داد. استفاده از تایل‌ها می‌تواند فضای کثیف، شلوغ و پر از سیم روی زمین را بپوشاند و محیطی شیک و تمیز برای کاربران فراهم کند و همچنین دسترسی به کابل‌ها و سیم کشی‌های کف سطح و سیستم تهویه به راحتی با برداشتن چند تایل که متحرک هستند؛ انجام می‌شود.

بعضی از این کف کاذب‌ها فقط با ابزار مکش قابل برداشتن هستند. کارنو در تولید کف کاذب به گونه‌ای آن را طراحی نموده است که بدون نیاز به ابزار مکش، به راحتی قابل برداشتن باشد.