دیتاسنتر Vantage Hypertec

دیتاسنتر

شرکت Vantage Data Centers، اتاق سرور هایپرتک را خریداری کرد تا بتواند در مونتریال، جای پایی داشته باشد.

درست دو سال پیش، بازار دیتاسنتر مونتریال یک بازار محلی بود و بیشتر خدمات دهندگان داخلی در این شهر فعالیت می کردند. اما زمانی که مشتریان گسترده ای، از مزیت تامین برق گسترده و ارزان نیروگاه های برق آبی در کبک استفاده کردند، این شرایط تغییر کرد. از دسامبر 2018، توسعه دهندگان مراکز داده از آمریکا، مشغول خریداری در کبک بوده اند و همین موضوع موجب شده است که این منطقه به یکی از جذاب ترین بازارها برای توسعه و رشد ابری دیتاسنتر ها تبدیل شود.

این گرایش توسط  Vantage Data Centers تقویت شد. این شرکت متخصص در ارائه فضای کامل برای اتاق های سرور مشتریان، در مقیاس گسترده است و در اواخر سال 2018 با خریدن مکان های درجه چهار به ارزش 200 میلیون دلار، وارد بازار شد.

اکنون این شرکت در حال فعالیت بیشتری می باشد. به تازگی این شرکت اعلام کرد که دیتاسنتر هایپرتک را در مونتریال خریداری کرده است. این خرید باعث شد جای پای این شرکت در استان کبک به 81 مگاوات ظرفیت IT تبدیل شود؛ زیرا این دیتاسنتر جدید دارای سه محوطه قوی است.

محوطه 49 مگا واتی هایپرتک شامل 25 مگا وات در دو تاسیسات فعلی بوده و 24 مگا وات ظرفیت توسعه نیز دارد. محوطه هایپرتک تقریبا دو مایل از محوطه 11 مگا واتی فعلی شرکت در مونتریال فاصله دارد. این مکان در 10 جریب توسعه یافته و بعد از تکامل کامل، 320000 فوت مربع مساحت خواهد داشت. این شرکت قرار است فورا ساخت و ساز تاسیسات سوم را هم شروع کند تا محوطه این دیتاسنتر را تکمیل نماید.

Vantage Data Centers,اتاق سرور,دیتاسنتر,

توسعه پشتیبانی های سرمایه گذاری

خرید این مرکز داده، با تزریق 1.25 میلیارد دلار از طرف سرمایه گذاران شرکت انجام شد. این سرمایه گذاری به هدایت Digital Colony/Colony Capital صورت گرفت. انجام این سرمایه گذاری به شرکت اجازه داد تا توسعه سریع خودش را ادامه دهد. این توسعه با چند خرید در سال 2020 در اروپا و تعدادی ساخت و ساز جدید در آمریکای شمالی، سرعت گرفته است.

بازار دیتاسنتر در مونتریال و مجموعه تامین انرژی تجدید پذیر آن، باعث شده است که اپراتورهایی که در مقیاس گسترده فعالیت می کنند به شدت به این بازار جذب شوند. مجموعه برق آبی کبک، سرمایه گذاری های بسیار زیادی برای تولید دو سد برق آبی و تولید برق انجام داده که باعث شده است 95 درصد برق از استان تامین شود. همچنین انرژی های بادی و انرژی های تجدید پذیر دیگر نیز 5 درصد باقی مانده از برق را تامین می کنند. خدمات دهندگان رایانش ابری، به تامین برق ارزان قیمت علاقه مند هستند و از همین جهت  تعدادی از آن ها، مونتریال را به عنوان مرکزی اصلی برای توسعه زیر ساخت های خود در کانادا تبدیل کرده اند. هم شرکت گوگل و هم خدمات وبسایت آمازون، نواحی رایانش ابری را در سال های اخیر در مونتریال ایجاد کرده اند.

خرید هایپرتک باعث شده است که شرکت Vantage  بتواند از رشد گسترده ای در مونتریال با در نظر داشتن دسترسی به انرژی های تجدید پذیر، هزینه های کم برق، انگیزه های مالیاتی و اتصال قوی فیبر نوری، استفاده کند. این موضوع گفته سوریل چوکسی، رییس و مدیر عامل شرکت Vantage  می باشد. او همچنین اضافه کرده است که «از زمان ورود به بازار کانادا در اوایل 2019، این شرکت سرمایه گذاری های بسیار زیادی را در این منطقه کرده است. ما بسیار تحت تاثیر فعالیت های شرکت هایپرتک قرار گرفته ایم و مایل هستیم که به آن ها برای ورود به شرکت مان خوش آمد بگوییم».

ماکسیم گوین معاون و مدیر عمومی شرکتی در کانادا می گوید که « شرکت ما همچنین سرمایه گذاری های بسیار زیادی را برای استان کبک در نظر گرفته است و خرید هایپرتک، باعث می شود که جایگاه ما به عنوان یکی از خدمات دهندگان اصلی در کانادا تقویت شود. این موضوع باعث می شود که ظرفیت ما به حدی افزایش یابد که بتوانیم به مشتریان بین المللی و محلی خدمات دهی بهتری را عرضه کنیم و انتظار داریم که مونتریال، بتواند از مشاغل اضافه شده و درآمد ایجاد شده با این کار، بهره ببرد.»

جاناتان ادوت، مسئول امور تجاری شرکت می گوید که « این قرارداد باعث می شود که واحد تجاری دیتاسنترهای ما نیز فرصت داشته باشند تا رشد کرده و خیلی سریع به عنوان بخشی از بستر جهانی شرکت، کار را توسعه دهند. این خرید یک حرکت راهبردی بسیار مهم برای هایپرتک است زیرا ما بر روی منابع و سرمایه گذاری های خودمان تمرکز کرده ایم تا بتوانیم خدمات اصلی را توسعه داده و افق های جدیدی را ایجاد کنیم.»

این خرید با بودجه تعهد سرمایه گذاری از طرف شرکتDigital Colony و دیگر سرمایه گذاران و همینطور استفاده از تامین مالی قرضه انجام شد.