آشنایی با بزرگترین دیتا سنترهای دنیا

بزرگترین دیتا سنتر

یکی از مطالبی که افراد دوست دارند، درباره آن اطلاعاتی داشته باشند، آشنایی با دیتاسنتر های بزرگ دنیا است. دیتا سنتر پکن دیجیتال (Digital Beijing Building)، از دیتاسنتر های بزرگ دنیا است که در سال 2008، و قبل از آغاز بازی های المپیک پکن، ساخته شده است.

دیتا سنتر پکن را استودیوی معمار، طراحی کرده است. برای برنامه ریزی قدرت پردازش بالای اطلاعات مربوط به مرکز این دیتا سنتر، یک طرح بسیار قوی به کار رفته است. علاوه بر یک طرح مناسب، در شکل ظاهری آن نیز طراحی قابل توجهی به کار رفته است.

بزرگترین دیتا سنترهای دنیا,دیتا سنتر پکن,دیتا سنتر پکن دیجیتال,

طرح ظاهری دیتا سنتر پکن به نحوی است که جذابیت بالایی را در خود دارد. دیواره های این دیتا سنتر، شکاف هایی دارد که در آن ها لامپ هایی تعبیه شده است. روشنایی لامپ های تعبیه شده در آن، جلوه ای مشابه بارکد را نشان می دهد.

این طرح از یک ایده به نام «ایده المپیک سبز»  گرفته شده است. در این ایده لامپ های سبزی به کار رفته است که از نوع LED است. چراغ های LED ، 60 درصد بیشتر از لامپ های معمولی انرژی مصرف می کنند.

علاوه بر شکل طراحی گفته شده از این دیتا سنتر، یک نکته بسیار مهم دیگری در این طراحی به کار رفته است. دیواره های شیشه ای دیتا سنتر، از جنسی ساخته شده است که از ورود حرارت بیرون به داخل دیتا سنتر جلوگیری می کند. همچنین مانع از هدر رفتن انرژی های سرمایشی و گرمایشی تعبیه در دیتا سنتر می شود.

زمانی که بازی های المپیک در سال 2008، تمام شد؛ ساختمان دیتا سنتر پکن، علاوه بر نوع کاربری مخصوصش، به یک موزه فناوری جذاب مدرن، تبدیل شد. ساختار دیتا سنتر پکن به دلیل کارایی و طراحی بالای آن، هم اکنون فعال است و یک کار بسیار حساس را نیز انجام می دهد. کار حساس مورد نظر، مدیریت مسائل فنی و تکنیکی بازی مربوط به بازی های المپیک است.