نانو رنگ عایق

یکی از مهم‌ترین کاربردهای تکنولوژی نانو، بکارگیری مواد نانو ساختار مانند پیگمنت‌ها و افزودنی‌های نانو در رنگ برای رسیدن به ویژگی‌های خاص است. از آن جمله افزایش مقاومت حرارتی، رنگ دهی بالا، خواص آنتی باکتریال، ضد دود، ضد خش و سایش، ضد آب، عدم نفوذ آلودگی به درون فیلم رنگ (باعث سهولت در تمیزکاری می‌شود)، افزایش مقاومت آب و هوایی، خود ترمیم کنندگی، خود تمیز شوندگی و … را می توان نام برد.

نانو عایق تنها عایقی‌ست که می‌توان از آن به صورت رنگ بر روی سطوح فلزی و غیر فلزی توسط پیستوله ، برس و رولهای نقاشی استفاده کرد . لذا با صرف هزینه کم و هیچ گونه تغییری در فضای ساختمان می‌توان از اتلاف انرژی جلوگیری نمود.

۰۴-Heat-Releasing-Effect-ADG2-300x261چرا نانو رنگ عایق؟

نانو عایق به صورت اسپری و یا قلم مو اجرا می‌شود. این بدین معنی‌ست که بسیاری مشکلات اجرا کاملا از بین رفته و می‌توان مساحت زیادی از عایق کاری را به سرعت انجام داد.

نانو عایق، ما را با فضاهای جدیدی از عایق کاری آشنا می‌نماید که قبلا توسط عایق‌های سنتی امکان عایق سازی وجود نداشت. ساختمان، سقف بام ها، سقف اتوبوس ها و قطار ها تنها نمونه‌های معدودی هستند که سالانه میلیاردها کیلو وات ساعت انرژی خورشید را جذب و با هدر دادن میلیون ها کیلو وات ساعت انرژی مجدد گرمای ایجاد شده را به خارج پمپ می‌نمایند.

اما نانو عایق های آکسون این مشکل را به خوبی و به زیبایی حل می‌نماید.

تنها نیم میلی‌متر از این ماده به صورت رنگ می‌تواند کل اشعه خورشید را به فضا انعکاس داده و توان مورد نیاز برای خنک سازی را به یک دهم کاهش دهد. برای اطلاعات بیشتر به گزارشات علمی آزمایشگاه وزرات مسکن مراجعه نمایید.

رنگ‌های نانو نوعی عایق رطوبتی و حرارتی هستند که برای آب بندی کف و دیوار استخر، جکوزی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی کاربرد دارند. استفاده از این عایق رطوبتی استخر و بام در برابر عایق کاری‌های سنتی آسان تر و مقرون به صرفه‌تر است.

۰۶