گوگل، دیتاسنتر فردریشیا را افتتاح می کند

دیتاسنتر فردریشیا

گوگل قرار است دیتاسنتر جدید خود را در فردریشیا افتتاح کند و میزان سرمایه گذاری کلی این دیتاسنتر، 4.5 میلیارد کرون دانمارک می باشد. این دیتاسنتر، موجب ساخت هزاران شغل مهم در طول فاز ساخت و ساز خود شده است و انتظار می رود 150 شغل دائمی جدید بعد از تکمیل این دیتاسنتر ایجاد شود. گوگل همچنین سرمایه گذاری های زیادی را صرف انرژی های تجدید پذیر کرده و باعث شده است که تغییرات سبز در دانمارک با سرعت بیشتری توسعه پیدا کنند.

این دیتاسنتر بزرگ، با استفاده از برق تجدید پذیر کار می کند و سرمایه گذاری های زیادی نیز به واسطه این دیتاسنتر در پارک های تولید برق خورشیدی در دانمارک انجام شده است.

هنریک هانسن، مدیر انجمن های صنعتی در دیتاسنترهای دانمارک گفته است که «این دیتاسنتر یکی از بهترین دیتاسنتر ها در جهان می باشد و گوگل، قرار است راه را به سمت آینده ای سبز نشان دهد، درست مانند فعالان قوی دیگر در بازار که در دانمارک سرمایه گذاری کرده اند. آن ها همگی اهداف بسیار خوبی در رابطه با استفاده از انرژی های سبز دارند.»

او ادامه میدهد که « نگرش های سبز در این کشور به حد خوبی رسیده است و ما حالا نه تنها دسترسی های بسیار زیادی به انرژی های سبز داریم، بلکه دارای یکی از بهترین شبکه های برق در جهان هستیم، در نتیجه این فرصت را داریم تا از گرمای مازاد، در شبکه گرمایش محلی استفاده کنیم. این یک پیشنهاد بسیار قوی و یک بحث بسیار خوب برای دانمارک است تا بتواند فرصت های سرمایه گذاری بیشتری را در آینده به سمت خود جلب کند. دیتاسنتر ها برق زیادی مصرف می کنند اما در این کشور، ما می توانیم به روشی سازگار با محیط زیست این دیتاسنتر ها را مدیریت کنیم.»

برای راه اندازی این دیتاسنتر جدید، گوگل به سرمایه گذاری در 5 پارک خورشیدی برای  تولید برق جدیدی در دانمارک اقدام کرده است که ظرفیت 160 مگاوات تولید برق را در ترکیب انرژی دانمارک ایجاد می کنند.

بر اساس گزارش های جدید از اقتصاد کپنهاگ، قراردادهای بزرگ و بلند مدت همانند قرارداد گوگل برای دیتاسنتر جدید خود، اهمیت فراوانی در شکل گیری تولیدات انرژی سبز دارد.

سرمایه گذاری های گسترده در بخش خصوصی باعث شده است شرکت دانمارکی انرژی برتر که مسئول اجرای سرمایه گذاری های گوگل در زمینه برق خورشیدی است، بتواند پروژه های جدید انرژی سبز را در همین مقیاس بدون بودجه عمومی، به اجرا درآورد.

هنریک هنسون در این زمینه می گوید که «گوگل و دیگر فعالان بزرگ در زمینه دیتاسنتر ها، در حال ایجاد یک مبنای قوی برای این پروژه های انرژی تجدید پذیر هستند و باعث شده اند که دستور کار برای تولید انرژی های تجدید پذیر و تغییرات سبز در جامعه، تقویت شود».

صنعت دیتاسنتر در دانمارک در حال حاضر، در حال تلاش برای ایجاد همکاری بین بخش های مختلف می باشند تا راهکارهای جدید سبز در این صنعت از طریق همکاری های مشترک ایجاد شود. بخش های مختلفی که با یکدیگر همکاری می کنند، تمرکز خود را در ایجاد بسترهای تست خنثی گذاشته اند.

آن ها در تلاش هستند که عمل های جدیدی را ابتکار کرده و به بررسی در زمینه ی انرژی های سبز همانند بهینه سازی و استفاده از گرمای اضافی در دیتاسنترها بپردازند.

شرکت فنی و مهندسی کارنو در مقالات آینده اخبار جدیدی از اجرای دیتاسنتر و شرکت گوگل را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. منتظر اخبار بعدی ما باشید.